Regnig skitdag.

Vad foooort tiden går? Känns som de här med bloggande faktiskt inte är något för mig längre. Men tänka ändå, att jag en regnig skitdag som denna kan uppdatera lite.

Är nu inne i 6:e månaden i graviditeten. Det syns fortfarande inte så mycket att jag är gravid, vilket.. ändå är rätt skönt. De där med att bära en mage på 30 kilo känns inte riktigt mig. Hur som.. hm.. jag har kanske gått upp ett kilo? Vilket innebär att den vikten antagligen bara är baserad på vad liten+fostervatten väger. Det sparkas som tusan i magen, framförallt när jag ska sova så ska h*n jävlas med mamma så mkt de bara går ;) Hihi. Är en mysig känsla att ligga där mitt i natten, känna alla sparkar, och sen knuffa till magen lite själv, och känna hur liten sparkar tillbaka. Älsk <3 RUL som jag var på för några veckor sen gick bara bra. Lite svårt att få en bra bild eftersom h*n härjade runt så mycket, men de gick ju tillslut :) Jag har även moderkakan placerad i bakväg, vilket innebär att den är BAKOM bebisen, och att jag alltså känner och ser alla foster rörelser mycket tydligare än en person som har moderkakan i framväg. Tankarna på förlossningen börjar krypa fram mer och mer för varje dag. Känns... overkligt att jag faktiskt ska ligga där, ha skitont och klämma ut en unge :) Men det kommer gå bra! Och jag ser fram emot att få träffa våran älskade lilla Milton eller Saga! <3

Nu blire flytt om en vecka. Känns skönt. Känns som man bara vill boa sig nu, inredda inför liten och känna sig hemmastad i det nya, och möta de nya livet som faktiskt väntar runt hörnet. Kommer bli såååååååååå fint med all inredning också, känns riktigt bra faktiskt. Allt är så fiiiiiiiiiint :)

Nu har jag haft semester i 3 veckor, så imorgon börjar jag jobba igen. Dock bara två veckors jobb, sen går jag på semester igen! :D Seeeeen, jobbar jag ju bara 4 veckor till innan jag får havandeskapspenning och blir mamma ledig. Har inte gjort så mycket på semestern ändå känns de som. Vi var på gotland en vecka, thats it. Har inte känt något riktigt behov av att göra något annat heller för den delen. det räcker bra med att umgås med sina nära!

Nähe, laga mat kanske?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback