Höst depp?

Söndag, förskyld och höstdepp. Inte vad jag behöver just nu.

Har varit en riktig jevla skitdag, fasten att inget egentligen har hänt.
Jag drömmde massa skit inatt, vaknade upp deppig..
Gick upp och åt frukost med Milton för att sedan busa.
Och sen när han åter igen somna runt 11 tiden så la jag mig också..
tänkte att de jobbigaste tankarna kunde försvinna då, men icke.

Har tänkt mig tokig idag tror jag.
Tänkt tillbaka massa år tillbaka. På tiden när man umgicks med helt annat folk, och bara hade en grym tid.
Personer som kommit och gått under åren. Vissa som betydde och fastnade mer än andra.
Och jag undrar ibland hur livet hade sett ut om man inte gjort vissa val.
För visst är de så, att alla val vi gör här i livet, leder till något.

Jag är lycklig, jag har allt jag kunnat önska mig egentligen, men ändå.. så saknas något.
Jag saknar de där att vara riktigt uppskattad, visst vet jag att många uppskattar mig och de jag gör.
Men de är nåt annat.. jag saknar att själv känna att jag fyller någon slags mening.
Och jag kan fortfarande än idag, undra varför jag beter mig på vissa sätt i olika situationer.

Varför är de så jäkla svårt att släppa människor in på livet?
och varför var de lättare att göra de förr för?
Var det för att man då inte visste hur sårad man kunde bli?
Jag hatar den sidan hos mig själv nu förtiden.
Jag hatar att jag ska leta fel hos folk jag möter, att sluta in mig i nåt skal.
Förr var jag ju så himla öppen och lätt, vad hände med henne?
Jag känner att de inte är värt de längre. Jag väljer hellre att vara ensam.
fasten att hela mitt inre egentligen bara skriker efter utmaningar å något att göra.

Och jag börjar se ett mönster i mitt själv nu den senaste tiden.
Jag gillar det inte, men jag väljer ändå att gå den vägen.

Jävla skit dag.

Hoppas på att Milton snart vaknar så jag får något att le åt.
Han är min största stolhet här i livet, och jag kan inte ens tänka mig ett liv utan honom.
Han fyller mitt hjärta med sådan enorm kärlek.
Han har blivit så stor nu, blir 9 månader den 7:e september.
Full fart här hemma, han hittar verkligen alla dumheter man kan göra.
Peta i uttag, dra i sladdar, hänga i gardinerna, tugga på sånt man inte får tugga på,
dra ut lådor, sätta på mitt wii tusen ggr om dagen, klättra upp i trappan... mfl..

Skulle vilja åka på en semester, en vecka max, för längre än så kan jag inte vara ifrån min trygghet här hemma.
Men typ, grekland. Bada, sola, shoppa, äta god mat.. Milton skulle nog också tycka de vore mysigt :)

Nähepp, snyta näsan o lägga sig i soffan kanske!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback