Diagnos - KOL.

Jahopp, en ny dag - nya utmaningar.
Igår ringde min mamma till mig på jobbet och berättade att hon varit på sjukhuset. Har inte vetat om att hon sökt någon vård på så sätt, hon tycks alltid vara hos olika läkare osv, så de har mer blivit en slags rutin. Iallafall.. Hon har fått diagnosen KOL nu. KOL är alltså en kronisk obstruktiv lungsjukdom, som gör att man får svårt att andas. Jag vet om att mamma haft väldigt respekt för just den här sjukdomen, och att hon har varit orolig för att få den eftersom det bildas genom rökningen. Sååå.. nu är vi iallafall här. Det första som hon nu BORDE göra är ju självklart att sluta röka omedelbart, så att kroppen kan få en chans. Men ska jag vara ärlig så tror jag inte att mamma kommer sluta. Hon har rökt hela sitt liv, och hon röker en sådan mängd varje dag att hon nog helt enkelt kommer skita it. Kanske att hon kommer försöka "dra ner", och det kommer hålla max två veckor sen är hon på samma bana igen. ( Vi har varit där förut ^^ )

Blöh. Idag då, jobbade ju kväll igår, och jag och Magnus tvättade till två, halv tre inatt. Idag är jag så jag började dagen med att sova ut. Känns som de är mycket som ska hinnas med idag. Vi skulle behöva städa här hemma, Jag skulle vilja hinna till gymmet, vi ska på middag hemma hos mina föräldrar, vi ska träffa henne jag är kontaktperson åt.....
Egentligen hade de varit rätt skönt med bara en lugn dag idag. Godis, cola och en bra film typ :) Magnus åker ju iväg imorgon kväll till fjällen med en polare och hans familj. Så det blir tomt här hemma en hel vecka! Iofs så jobbar ju jag som en tok nästa vecka, så de kanske är bra.. att jag håller mig sysselsatt. Hatar den schema veckan, den är så hård! :D

Jaja, ska väl börja med att klä på mig nu! Magnus är väl hemma om någon timme! :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback