I cant be help to be scared of it all sometimes..

Igår var jag på sjukhuset för fjärde gången den här månaden. För er som inte vet det, så hade jag den 30 december en cysta som sprack och orsakade en fruktansvärd smärta. Hade fri vätska i buken och blev sjukskriven i två veckor. De skulle ta ca 10 dagar innan smärtan skulle lägga sig helt. I början fick jag morfin tabbleter, som jag sedan gick över till panodil+ipren. Har nu tagit dessa varje dag i en månad. Och de vägrar lägga sig. Har fortfarande sjukt ont ibland, magen svullnar upp som en stor badboll, och jag får kramper över äggstockarna och korsryggen. Har väldigt problem att äta med, för äter jag så blir ju min magsäck större, vilket gör att den trcyker mot vätskan som fortfarande finns fri i buken.  Fick sjukanmäla mig i torsdags igen, då hade jag haft en sömnlös natt och hade ingen möjlighet att ta mig till jobbet. Ringde till sjukhuset IGEN, och fick tid på fredagen.

Så igår var jag där då, klockan nio hade jag tid. Först gjorde de en gyn och ville ta ett klamydia test, jag sa dock ifrån för de hade de redan gjort två gånger den här månaden. (Vilket läkaren inte ens visste, virrpanna.. läs journalen förihelvete) Vi pratade lite innan undersökningen, och hon började säga något liknande "Jag tror inte ditt problem är kroppsligt...." Nahe? Hon menade på att jag nog bara trodde att jag hade ont, att det var psykiskt. Vilket gjorde mig jätte förbannad. Är så frukstrerande att inte bli tagen på allvar... Sedan ville hon kolla på gyn en gång till... Och DÅ såg hon ju att vätskan nu var 16 cm, i början var den bara 2,5 cm...Så hon ville hur som helst göra en laseoptik operation på mig den 23 februari. Skrämmer mig, samtidigt som de är skönt att de faktiskt HÄNDER nåt. Fick ta massa prover igår inför operationen, sen samtala med en narkosläkare. Hon berättade lite hur de skulle gå till.. de lägger ett snitt från naveln och ut, sen blire två snitt på var sida om magen.  Sedan fyller de hela magen med koldioxid så den svullnar upp massa, så de kan se alla organen lättare... sedan flyttas alla tarmar upp i bröstkorgen. De sköjer sedan ur äggstockarna och går igenom organen runt omkring där. Förmodlougen finns de en möjlighet att jag lider av emetrios ( JAG KAN INTE STAVA DE DÄR, MORR! ) På ett sätt hoppas jag att de är det, för då får allting sin förklaring. Nästan jobbigare att bara gå såhär och inte veta. Man blir galen tillslut. Jag vill inte leva resten av mitt liv på smärtstillande liksom :)

Åkte sedan på kvällen till jobbet. Benjamin kom och lämnade 9 skivor til mig som jag hade betsällt via honom. 7 winnerbäck och 2 Håkan, nice som faen. Han hade även köpt med sin en sån där kravmärkt cola, haha :) Han är så snäll. Som "peppning" sa han (: Är förövrigt jevligt tacksam över att vi blivit så "tighta" ;) Han är en grym personlighet, och jag trivs himla bra att umgås med honom. Kul när man finner nya vänner sådär, dom är ovanliga!

Nu är klockan 08.18, och jag ska åka till jobbet om 5 minuter. Jobbar bara sex timmar idag, så är ju hur lugnt som helst. Amandus fyllde 20 år i tisdags (stor kille nu!) så ikväll ska han firas! Tog flex de sista sex timmarna så jag kunde medverka, sen bytte jag bort söndagen med en annan jobbarkompis, så jag tar hans söndag nästa vecka istället! Smidigt att man kan byta när det klämmer :)

Imorgon kommer äntligen Magnus hem, på kvällen. Ska bli skönt att få hem honom! Nu har han ju trots allt varit borta på tok för länge! Funderar på att faktiskt ta de väldigt lugnt med alkoholen ikväll så jag slipper vara bakis imorgon med.. Kanske tillochmed hinner göra något VETTIGT då på dagen, vem vet! :D

Nej, nu måste jag åka!!!

Postat av: Anonym den 2009-01-31 @ 13:01:40

Usch, gumman. Men allt löser sig vettu ;).



Endometrios* btw :P



Puss

Postat av: Tette den 2009-01-31 @ 23:42:12

Hmm... Inte kul men samtidigt bra för efter operationen blir ju allt säkert superbra så då behöver du inte ha ont läöngre ^^

Postat av: Johanna den 2009-05-15 @ 18:22:53

Vad innebär Endometrios?? När ska du operara dig ?? Hoppas du slipper ha ont sen ..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback